Monday 10 October 2016

(VIRAL STORY) : VIRAL Nurse Tidur. Hasil Siasatan Pihak Hospital Ini Buat Ramai Jadi SAYU !!!

Tags

VIRAL Nurse Tidur. Hasil Siasatan Pihak Hospital Ini Buat Ramai Jadi SAYU !!! | Berikutan kes viral jururawat tidur di kaunter baru-baru ini, kami menerima satu mesej yang di foward daripada seorang Matron yang telah menyiasat kejadian tersebut.

cerit

Untuk makluman, kedua-dua orang Staff Nurse tersebut tidak sihat pada hari itu. Salah seorangnya mengalami senggugut. Senggugut ni tuan-tuan kalau anda tak tahu macam mana sakitnya, Ayahnda dan Abang Long Besar pun boleh kecut kalau bini diorang senggugut. Manakala lagi seorang staff nurse mengalami demam sejak dua hari lepas. Dia telah mengambil ubat batuk. Ubat batuk ni, tuan-tuan dan puan-puan, nak citer sikit, kalau saya lah pesakit tu, saya tau orang yang bakal cucuk saya ambik ubat batuk, di mana kebanyakannya akan mengalami drowsy (lentok), konfirm saya tak jadi nak inject, saya suruh dia pegi tido dulu, saya inject sendiri lagi bagus.

Tapi alangkah tabahnya hati kedua-dua orang staff nurse ni, sakit-sakit pun tak ambik MC. Masih larat bekerja lagi. Ubat batuk tu dia ambik selepas selesai kewajipan sewaktu kerjanya. Salah ke dia nak rehat sekejap? Ubat batuk tu mengantuk kot, even pharmacist akan marah kita buat kerja selepas ambik ubat batuk.

So wad tu takde orang berjaga ke masa tu? Ade je. Tapi, dah nama pun nak viralkan, kalau dia bagitau ade staff nurse yang sedang berjaga masa tu, tak menarik lah cerita. Cuma staff nurse tu takde dekat kaunter masa tu, dia ada di dalam bilik treatment, yelah, yang ambik gambar pun pandai jugak timing.

Cuma orang kita ni, dia nak ambik baju pesakit, dia cari bantuan, tapi nak wat macam mana, mata dia lebih senang melihat keburukan. Semoga tuhan berikan hidayah kepada mereka ni.
Apa-apa pun, menurut Matron N***a yang hantar mesej secara personal kepada kami tadi, mereka (kedua-dua orang staff nurse tersebut) telah memohon maaf diatas kesalahan tersebut dan berjanji tidak akan berulang lagi.

Di sini saya sertakan sekali beberapa komen yang ditokok tambah oleh netizen yang tak tahu cerita, atas permintaan seseorang. What a wonderful world that we live in.

Benda ni simple je, kalau dia ada common sense untuk bertanya atau kejut elok-elok dulu, serta tak berprasangka buruk. Kes simple giler, tapi kesan dia, sampai bab tidur pun kami kene explain. Nanti bab ape pulak? Bab makan, bab sex. Dasyat Malaysia ni. Kredit:- The Dressae&co.


EmoticonEmoticon